pozadiDodge.png, 269kB

Moderní éra

Charger byl uveden v roce 2006 na stejné platformě. Byla prozkoumána další úspora nákladů ve formě rozsáhlého uspořádání pro sdílení platforem s Mitsubishi, které vytvořilo subcompact Caliber jako náhradu za Neon a Avenger. Zadní podvozek byl pak použit na počátku roku 2008 k vybudování nového modelu Challenger, styl s připomínkou původního Challenger 1970. Stejně jako jeho předchůdce bylo k dispozici nové kupé Challenger s výkonným motorem V8 (základní modely vybavené V6). Na jaře roku 2007 dosáhla společnost DaimlerChrysler dohody s firmou Cerberus Capital Management o prodeji své dceřiné společnosti Chrysler Group, jejíž součástí byla divize Dodge. Brzy poté se začal srážet americký trh a dne 1. května 2009 Chrysler a GM podali bankrotovali ve stejný den.

Dne 10. června 2009 vytvořila italská automobilka Fiat partnerství s Chryslerem pod Sergiem Marchionnem, s UAW a vládou USA, aby vytvořily skupinu Chrysler Group LLC, z níž Dodge zůstal plně integrován. Vláda USA poskytla úvěry ve výši více než 6 miliard dolarů. Nově založená společnost pokračovala v úplném splacení půjčky, přičemž se rozhodla snížit úrokovou sazbu několikrát na 6%. V úterý 24. května 2011 plně vyplatili půjčku americké vládě, což bylo o pět let dříve. UAW, kteří byli partnery celého procesu, byli v roce 2013 dobře placeni a to přes 3,9 miliardy dolarů, protože Sergiův plán plné konsolidace pokračoval podle plánu. To umožnilo společnosti Chrysler LLC v roce 2014 se plně sloučit s Fiatem, aby vytvořila FCA, Fiat Chrysler Automobiles. Kombinovaná společnost má sídlo v Londýně.

V roce 2013 společnost Dodge znovu představila kompaktní vůz založený na designu Alfa-Romeo s názvem Dart. Byl to první nový model Dodge vyrobený pod FCA. 6. května 2014 oznámila společnost FCA významnou restrukturalizaci, ve které se společnost Dodge soustředí výhradně na vozy s výkonem a bude umístěna mezi Chryslerem v sestavě FCA. Jedná se o podobný systém jako PSA Peugeot Citroën, který zaujímá pozici Peugeotu jako konzervativního hlavního proudu, zatímco Citroën je výkonnější, stejně jako společnost Hyundai Motor Group, která má dvě hlavní značky, Kia Motors a Hyundai Motor Company se zaměřením na výkon a střední třídu. V rámci restrukturalizace Dodge přerušil výrobu Dodge Grand Caravan a Dodge Avenger bez náhrady, zatímco spouštil sportovní subcompact pod názvem Dart v roce 2018. Navíc, zatímco Ram Trucks divize zůstane oddělena, SRT divize byla sloučena zpět do Dodge. Dodge nyní vyrábí nejvýkonnější sedany Charger Hellcat na světě s neuvěřitelnými 707 koňskými silami.

2008.jpg 2010.jpg 2012.jpg 2014.jpg hellcat.jpg