Silové sporty

V této sekci vám představím mé dva nejoblíbenější silové sporty

  1. Powerlifting

  2. Strongman

Powerlifting

Silový trojboj(též powerlifting) je podobný vzpírání, v obou těchto sportech se zvedá osa v různých disciplínách a závodník má na každý z nich tři pokusy. Sportovec věnující se silovému trojboji se nazývá lifter nebo také powerlifter.

Disciplíny

skládá se ze 3 disciplín, která vám tu v krátkosti popíšu:

  • Dřep
  • Bench-press
  • Mrtvý tah

Dřep

Dřep je základní silový cvik, který je mnohými nazýván králem všech cviků. Jedná se o velice náročný vícekloubový základní silový cvik, který v sobě obsahuje požadavky na brutální sílu a v neposlední řadě také na schopnost správně technicky vedeného pohybu. Hlavní nebezpečí u dřepu se stejně jako u mrtvého tahu ukrývá ve spodních zádech, které musí být v přirozeném zakřivení, tedy skoro rovné. Na toto myslete při každém centimetru dřepařského pohybu. Hlavní zapojené svaly při dřepu: Kvadricepsy, hýžďové svaly, hamstringy, lýtka a břišní svaly.

Mrtvý tah

Mrtvý tah Mrtvý tah je úžasný cvik. Vyjmenovávat všechny svaly, které se při něm zapojují, by nemělo vůbec smysl – tak dlouhý seznam byste asi jen těžko měli chuť číst až do konce. Patří mezi nejlepší cviky na sílu a objem vůbec. Je považován za spolehlivý ukazatel síly a je proto i velice oblíbený. Naneštěstí technika tohoto cviku je velmi náročná a většina lidí ho tak cvičí špatně, čímž si koledují spíše o zranění, než o nárůst síly nebo objemu.

Bench Press

Není třeba příliš představovat tento základní silový cvik. Benchpress jako měřítko mužnosti zná snad každý muž. Z trojky základních silových cviků (benchpress, dřep a mrtvý tah) je to jediný cvik, u kterého budete ležet, ale věřte, že to nebude tak snadné jak by se mohlo zdát. I v leže se totiž benchpressem dají vytlačit vskutku obrovské váhy. Benchpress zapojuje tyto svaly: velký prsní sval, deltový sval, trojhlavý sval pažní a malý prsní sval.

Postup provedení základního silového cviku benchpress:
  1. V leže na lavičce uchopte nadhmatem činku na šíři ramen.
  2. Nadechněte se, zvedněte činku ze stojanů a vydechněte.
  3. Rovnoměrným pohybem spouštějte činku na hrudník a současně se nadechujte.
  4. Po letmém kontaktu osy činky o hrudník zadržte dech, vytlačte činku zpět nahoru a vydechněte.
  5. Blahopřeji, právě jste provedli jedno opakování základního silového cviku benchpress. Nyní můžete provést další opakování od bodu 3 anebo odložte činku zpět do stojanů.
Bench
Bench
Bench