Vybrané statě z marketingu

Garant předmětu:   Doc. RNDr. Pavel Strnad, CSc.

Cíl předmětu:
Cílem předmětu je seznámit doktorandy s partiemi marketingu, které (v našem prostředí) nebývají součástí běžného vysokoškolského kurzu. Jedná se o Chování zákazníka (Consumer Behavior) a o Mezinárodní marketing (International Marketing). Chování zákazníka musí být výchozím bodem každé strategie speciálně v oblasti spotřebního zboží. Mezinárodníí marketing se v období tržní globalizace stane nezbytnou disciplinou speciálně malých a závislých ekonomik, k nimž ČR náleží. Smyslem předmětu je pochopení probíhajících procesů, které doktorandům umožní jejich využití.

Sylabus:
1. Analýza vlivů na zákaznické rozhodování
2. Segmentace trhu
3. Rozhodovací procesy a informační zdroje
4. Organizační rozhodování
5. Modely chování zákazníka
6. Komunikace a zákazník
7. Teorie zahraničního obchodu
8. Důvody pro zahraniční činnost firmy
9. Průzkum a analýza zahraničních trhů
10. Metody vstupu na zahraniční trhy
11. Marketingový mix pro zahraniční podnikání
12. Organizace zahraniční činnosti
 

Literatura:
1. Engel, J.F., Blackwell, R.D., Miniard, P.W.: Consumer Behavior, The Dryden Press,1986
2. Peter, J.P., Olson, J.C.: Understanding Consumer Behavior, Irwin,1994
3. Hawkins, D.I., Best, R.J., Coney, K.A.: Consumer Behavior, Irwin,1987
4. Albaum, G., Strandskov, J., Duerr, E., Dowd, L.: International Marketing and Export Ma-nagement, Addison-Wesley,1994
5. Ball, D.A., Mc Culloch, W.H.: International Business, Irwin/Mc Graw Hill,1996
6. Majaro, S.: International Marketing- A Strate i Approach to World Markets, George Allen & Unwin,1978