Garant předmětu: Doc. RNDr. Pavel Strnad, CSc.
Cíl předmětu:
Cílem předmětu je seznámit doktorandy
s partiemi marketingu, které (v našem prostředí) nebývají součástí běžného
vysokoškolského kurzu. Jedná se o Chování zákazníka (Consumer Behavior)
a o Mezinárodní marketing (International Marketing). Chování zákazníka
musí být výchozím bodem každé strategie speciálně v oblasti spotřebního
zboží. Mezinárodníí marketing se v období tržní globalizace stane nezbytnou
disciplinou speciálně malých a závislých ekonomik, k nimž ČR náleží. Smyslem
předmětu je pochopení probíhajících procesů, které doktorandům umožní jejich
využití.
Sylabus:
1. Analýza vlivů na zákaznické rozhodování
2. Segmentace trhu
3. Rozhodovací procesy a informační
zdroje
4. Organizační rozhodování
5. Modely chování zákazníka
6. Komunikace a zákazník
7. Teorie zahraničního obchodu
8. Důvody pro zahraniční činnost
firmy
9. Průzkum a analýza zahraničních
trhů
10. Metody vstupu na zahraniční trhy
11. Marketingový mix pro zahraniční
podnikání
12. Organizace zahraniční činnosti
Literatura:
1. Engel, J.F., Blackwell, R.D.,
Miniard, P.W.: Consumer Behavior, The Dryden Press,1986
2. Peter, J.P., Olson, J.C.: Understanding
Consumer Behavior, Irwin,1994
3. Hawkins, D.I., Best, R.J., Coney,
K.A.: Consumer Behavior, Irwin,1987
4. Albaum, G., Strandskov, J., Duerr,
E., Dowd, L.: International Marketing and Export Ma-nagement, Addison-Wesley,1994
5. Ball, D.A., Mc Culloch, W.H.:
International Business, Irwin/Mc Graw Hill,1996
6. Majaro, S.: International Marketing-
A Strate i Approach to World Markets, George Allen & Unwin,1978