|
Název kurzu: Osobnostní kompetence učitele Cílová skupina: učitelé druhého stupně ZŠ, ředitelé a jejich zástupci, výchovní poradci a další pedagogičtí pracovníci škol Cíl: Zprostředkovat frekventantům kurzu základní informace o pojmech osobnost a kompetence, seznámit frekventanty kurzu s moderními typologiemi osobnosti učitele, jejich přednostmi a nedostatky, zprostředkovat frekventantům heuristiku k odhalení příslušnosti k určitému typu osobnosti učitele, naučit frekventanty kurzu kriticky přemýšlet o osobnosti učitele v kontextu osvědčených typologií osobnosti učitele.
Osnova kurzu: 1. modul (Úvodní slovo) Vysvětlení základních pojmů: osobnost a kompetence (nutný předpoklad pro porozumění problematice a pro další práci v kurzu). 2. modul (Döringova typologie) Teorie osobnosti učitele vycházející z typologie Eduarda Sprangera. V modulu si odpovíme na otázky: Jaký je ten který typ? Jaké přednosti a rizika v sobě skrývá ten který typ v učitelské profesi? Ke kterému typu patřím já? 3. modul (Caselmannova typologie) Jedna z nejznámějších typologií osobnosti autora Christiana Caselmanna. V modulu se dozvíme jaký je ten který typ, jaké přednosti a jaká rizika v sobě skrývá ten který typ v učitelské profesi a též ke kterému typu patřím já? 4. modul (Jungova typologie) V tomto modelu se nejprve otestujeme. Test MBTI, nazvaný podle autorek Mayerové a Briggsové, nám umožní zařadit se k jednomu z Jungových typů. Dále budou diskutovány otázky: Jaký je ten který typ? Jaké přednosti a jaká rizika v sobě skrývá? 5. modul (Závěr) Závěrečný modul, v němž prodiskutujeme možnosti a meze jednotlivých typů a typologií a zformulujeme závěrečná doporučení.
Podmínky ukončení kurzu: Absolvování průběžných testů Účast na dvou setkáních na UHK Vypracování závěrečné práce
Lektor: Mgr. Jana M. Havigerová, Ph.D. |
Zprávu elektronické pošty s dotazy nebo komentářem k tomuto webovému serveru
zašlete na adresu
jana.petrikova@uhk.cz.
|