Zimní semestr 2016/2017   Výuka a úkoly pro studentky a studenty

Učitelství pro mateřské školy

1. ročník, kombinované studium:  Úvodní praxe (KMUVX)

Cílem úvodní praxe je seznámit se s prací v mateřské škole, zúčastnit se jednotlivých činností s dětmi, pozorovat činnost učitelek a dětí a o pozorování vést hospitační záznamy. Součástí hospitačních záznamů je i reflexe, v níž se vyjadřují vlastní názory na pozorované pedagogické jevy. Hospitační záznamy a další dokumenty z průběhu pedagogické praxe se ukládají v pedagogickém deníku. Deník se zakládá v 1. semestru a postupně se v něm v průběhu studia shromažďují záznamy z jednotlivých praxí.

Všechny potřebné pokyny pro studentky a studenty jsou dostupné v programu pro elektronickou výuku Moodle. Kurz je dostupný z hlavního seznamu kurzů pod ÚPPE, klíčová aktivita 5 (KA 5), Úvodní praxe MŠ. Do kurzu se musí každý nejprve přihlásit. Pak už je možné otevřít hlavní stránku s odkazy na dokumenty potřebné k absolvování předmětu.

Úkolem pro úvodní praxi je také zapojení do společné diskuse a výměny zkušeností  - využívá se prostředí Moodle.  Vstup na stránky kurzů  ZDE, KA5, → MŠ  Úvodní praxe MŠ

Podmínky pro udělení zápočtu: Zápočet bude udělen po splnění úkolů a po předložení pedagogického deníku v závěru zimního semestru. Absolvované hospitace potvrdí učitelka MŠ v hospitačním záznamu.

Kombinované studium: Průběžná praxe 2 (KMPP2)

Pokyny pro průběžnou pedagogickou praxi 2 jsou v Můdlu, přístup ZDE  →  KA 5 →  MŠ → Průběžná praxe MŠ → Základní informace o předmětu


Učitelství pro 1. stupeň základní školy (ZS 1)

2. ročník, prezenční studium: Alternativní pedagogické koncepce 1 (PZAP1)

Studijní materiály. Podklady na semináře
Video 20 minut, české titulky i překlad. Jsem můj konektom (ZDE)
Historické ohlédnutí: Co se učilo o dětech s postižením před 120 lety (ZDE) (na seminář 24. 10. 2016)
● Nabídka pro didaktické inovace - Otevřené vyučování (ZDE) (na seminář 14. 11. 2016)
● Téma k diskusi: Ivana Málková: Ohrožení tradičních škol? (ZDE)

Agresivita dětí: Co radí školní psycholog (ZDE) (na seminář 21. 11. 2016)
Co je dobrá škola? (videa ZDE) (na seminář 28. 11. 2016)
● Od asistenta pedagoga k párové výuce -  video (ZDE) (na seminář 28. 11. 1016)
● Co je dobrá škola? (videa ZDE) (na seminář 5. 12. 2016)
● Škola demokracie  - video (ZDE) (na seminář 12. 12. 2016)
● Lesní základní škola Devětsil Kamenice  u Prahy - stránky školy (ZDE)

Odkaz na lesní klub Kvítek v Brně - Líšni (video ZDE)

Odkaz na lesní klub Pramínek Říčany  (video ZDE)

Na závěr seminářů odkaz na gymnázium, kde zavádějí alternativní výuku (ZDE) - hlavní menu, alternativní třída - odkaz na dokument ALT a ukázky úloh. A ještě střední škola bez stěn v Dánsku (ZDE).



2. ročník, prezenční studium: Asistentská praxe 1 (PZAS1)

Pokyny pro asistentskou praxi 1 jsou v Můdlu,  přístup ZDE → KA 5 → ZS 1 → asistentská praxe 1 (pokyny pro prezenční studium)

2. ročník, kombinované studium: Asistentská praxe 1 (KZAS1)
Pokyny pro asistentskou praxi 1 jsou v Můdlu,  přístup  ZDE→ KA 5 → ZS 1 → asistentská praxe 1 (pokyny pro kombinované studium)