Počítačová grafika PG2
Přednášky
Č. přednášky | Prezentace | Video |
---|---|---|
1 | Základní pojmy počítačové grafiky, reprezentace barev, vrstvy, rozlišení | |
2 | Digitální fotomontáž, kompozice scény, perspektiva, osvětlení a odrazy | |
3 | Bitmapové formáty a jejich komprese | Video |
4 | Vektorová grafika a její formáty | Video |
Práce s Vektorovou grafikou | Video | |
5 | Použití matematiky ve 2D grafice | Video |
6 | Technologie 2D grafiky - živý přenos z Laboratoře SAGELab | Část 1 Část 2 |
Cvičení
Č. cvičení | Téma | Video |
---|---|---|
01-02 | Demostrace vytvoření fotomontáže - konfigurace Gimpu a přehled GUI | Bude natočeno |
Demostrace vytvoření fotomontáže - retuše | Bude natočeno | |
03-04 | Demostrace vytvoření fotomontáže - ořez a vrstvy | Video |
05-06 | Demostrace vytvoření fotomontáže - stín a světlo, barva | 30.4.2020 v 19:00 |
07-08 | Demostrace vytvoření vektorizace 2. část | Video |
09-10 | Demostrace vytvoření vektorizace 3. část | Video |
11-12 | Technologie 2D grafiky - živý přenos z Laboratoře SAGELab | Květen?? |
Úloha č.1 - Fotomontáž
Vybranou fotografii historického artefaktu upravte tak, abyste splnili následující úkoly (nebo úkoly podobného rozsahu a zaměření / stejné techniky)
- Do interiéru resp. exteriéru vložte fotografii historického artefaktu.
- Do výsledku z předchozího bodu vložte fotografii vlastní postavy aktivně interagující s historickým artefaktem (musí být poznat, že jste to vy).
- U fotografie upravte nebo přidejte cedulku popisující historický artefakt.
- Doplňte do fotografie vhodný text odpovídající tématu.
- U fotografie přidejte minimálně dva vlivy historického artefaktu na své okolí. (popraskaná silnice, opravená omítka aj.);
- Upravte barevné podání fotografie.
- Ořízněte a upravte fotografii tak, aby měla vhodnou kompozici.
- Prémie 1 bod za provedení retuše v kvalitě 4K nebo 2 body v kvalitě 8K
Vyberte svůj nejlepší výsledek a vytvořte následující soubory, které zabalíte do archvu s Vaším username:
- name.txt - název historického artefaktu v utf8
- bitmap.png - výsledný obrázek
- bitmap_src.png - zdrojový obrázek
- tn_bitmap.png -náhled výsledku o velikosti 150x100px
- tn_bitmap_src.png - náhled zdroje o velikosti 150x100px
- dokumentace1.pdf - dokumentace úkolu
- Původní soubory
- zdroje souborů
- způsob úpravy (pracovní postup)
- mezivýsledky úprav
- hodnoty, nastavení, použité nástroje a filtry
- čistý čas strávený úkolem
- výsledek úprav
Úloha č.2 - Vektorizace
Zvolte si vhodné bitmapové podklady dopravního prostředku a zvektorizujte jej pomocí kombinace 2 postupů (obtahem a překryvem). \ Důležité jsou perspektivní linie. Vhodným obrázkem může být např. fotografie celého historického artefaktu. Dokumentaci k celému úkolu vypracujte se stejným obsahem jako v 1. úloze
Vyberte svůj nejlepší výsledek a vytvořte následující soubory, které zabalíte do archvu s Vaším username:
- name.txt - název historického artefaktu v utf8
- vektor.svg - výsledný obrázek
- vektor_src.png - zdrojový obrázek
- tn_vektor.png -náhled výsledku o velikosti 150x100px
- tn_vektor_src.png - náhled zdroje o velikosti 150x100px
- dokumentace2.pdf - dokumentace úkolu
- Původní soubory
- zdroje souborů
- způsob úpravy (pracovní postup)
- mezivýsledky úprav
- hodnoty, nastavení, použité nástroje a filtry
- čistý čas strávený úkolem
- výsledek úprav