Jiří Chludil - Osobní stránka

Počítačová grafika PG2

Přednášky

Č. přednášky Prezentace Video
1 Základní pojmy počítačové grafiky, reprezentace barev, vrstvy, rozlišení
2 Digitální fotomontáž, kompozice scény, perspektiva, osvětlení a odrazy
3 Bitmapové formáty a jejich komprese Video
4 Vektorová grafika a její formáty Video
Práce s Vektorovou grafikou Video
5 Použití matematiky ve 2D grafice Video
6 Technologie 2D grafiky - živý přenos z Laboratoře SAGELab Část 1 Část 2

Cvičení

Č. cvičení Téma Video
01-02 Demostrace vytvoření fotomontáže - konfigurace Gimpu a přehled GUI Bude natočeno
Demostrace vytvoření fotomontáže - retuše Bude natočeno
03-04 Demostrace vytvoření fotomontáže - ořez a vrstvy Video
05-06 Demostrace vytvoření fotomontáže - stín a světlo, barva 30.4.2020 v 19:00
07-08 Demostrace vytvoření vektorizace 2. část Video
09-10 Demostrace vytvoření vektorizace 3. část Video
11-12 Technologie 2D grafiky - živý přenos z Laboratoře SAGELab Květen??

Úloha č.1 - Fotomontáž

Vybranou fotografii historického artefaktu upravte tak, abyste splnili následující úkoly (nebo úkoly podobného rozsahu a zaměření / stejné techniky)

  • Do interiéru resp. exteriéru vložte fotografii historického artefaktu.
  • Do výsledku z předchozího bodu vložte fotografii vlastní postavy aktivně interagující s historickým artefaktem (musí být poznat, že jste to vy).
  • U fotografie upravte nebo přidejte cedulku popisující historický artefakt.
  • Doplňte do fotografie vhodný text odpovídající tématu.
  • U fotografie přidejte minimálně dva vlivy historického artefaktu na své okolí. (popraskaná silnice, opravená omítka aj.);
  • Upravte barevné podání fotografie.
  • Ořízněte a upravte fotografii tak, aby měla vhodnou kompozici.
  • Prémie 1 bod za provedení retuše v kvalitě 4K nebo 2 body v kvalitě 8K

Vyberte svůj nejlepší výsledek a vytvořte následující soubory, které zabalíte do archvu s Vaším username:

  • name.txt - název historického artefaktu v utf8
  • bitmap.png - výsledný obrázek
  • bitmap_src.png - zdrojový obrázek
  • tn_bitmap.png -náhled výsledku o velikosti 150x100px
  • tn_bitmap_src.png - náhled zdroje o velikosti 150x100px
  • dokumentace1.pdf - dokumentace úkolu
    • Původní soubory
    • zdroje souborů
    • způsob úpravy (pracovní postup)
    • mezivýsledky úprav
    • hodnoty, nastavení, použité nástroje a filtry
    • čistý čas strávený úkolem
    • výsledek úprav

Úloha č.2 - Vektorizace

Zvolte si vhodné bitmapové podklady dopravního prostředku a zvektorizujte jej pomocí kombinace 2 postupů (obtahem a překryvem). \ Důležité jsou perspektivní linie. Vhodným obrázkem může být např. fotografie celého historického artefaktu. Dokumentaci k celému úkolu vypracujte se stejným obsahem jako v 1. úloze

Vyberte svůj nejlepší výsledek a vytvořte následující soubory, které zabalíte do archvu s Vaším username:

  • name.txt - název historického artefaktu v utf8
  • vektor.svg - výsledný obrázek
  • vektor_src.png - zdrojový obrázek
  • tn_vektor.png -náhled výsledku o velikosti 150x100px
  • tn_vektor_src.png - náhled zdroje o velikosti 150x100px
  • dokumentace2.pdf - dokumentace úkolu
    • Původní soubory
    • zdroje souborů
    • způsob úpravy (pracovní postup)
    • mezivýsledky úprav
    • hodnoty, nastavení, použité nástroje a filtry
    • čistý čas strávený úkolem
    • výsledek úprav

Podklady