GT logo GamingTime

náš facebook náš youtube náš twitter

logo csgo League of legends (LoL)

Popis hry

Proti sobě se postaví dva týmy po 5 (5 vs 5) nebo 3 (3 vs 3) hráčích. Každý si zvolí svého hrdinu a střetnou se na třech (5 vs 5) nebo dvou (3 vs 3) liniích, přičemž každý v týmu má svoji roli - ad carry (adc), což je střelec (bojuje z dálky), jenž dává nejvíc poškození základními útoky (auto attacky), musí mít build plně AD (fyzické poškození), support (supp), je na lajně s ad carry, kterou mu pomáhá vyhrát, později pomáhá celému týmu nejčastěji tvořením výhledu na mapu pomocí ward (totemů) nebo koupí předmětů, které posílí celý tým nebo určitého spoluhráče, jungler (jg), který není na žádné linii, ale v tzv. jungli (džungle či les), kde získává zlaťáky a zkušenosti z neutrálních příšer a pomáhá vyhrát lajny ostatním spoluhráčům pomocí tzv. ganků, topař (top), zde je největší výběr hratelných hrdinů, je na lajně sám a midlaner (mid), většinou AP (síla schopností), dává nejvíc poškození pomocí svých kouzel, nikoli základními útoky, též je na lajně sám.

Cílem hry je zničit nepřátelskou základnu a zabránit nepřátelskému týmu ve zničení té vaší. Spodní tým má modrou barvu a horní červenou. Na liniích se střetávají nejen hrdinové, ale i tzv. minioni (jsou to menší slabé jednotky, jež chodí po stejných trasách (česky poskoci), kteří se objevují pravidelně ve velkých množstvích, 6 - 8). V základně je Nexus (když zničí tým nepřátelský Nexus, vyhrává), Inhibitor (když zničí tým nepřátelský Inhibitor, vyvolá tzv. super miniony, kteří jsou mnohem silnější než obyčejní minioni) a po lajnách jsou rozestavěny věže (ve hře 5 vs 5 za spawnovací plošinou,2 před Nexusem, 1 před Inhibitorem a další 2 na lajně, ve hře 3 vs 3 jedna za spawnovací plošinou, 1 před Nexusem, 1 před inhibitorem a 2 na laně), spawnovací plošina (Vyvolávací místo, kde se hrdinové objevují na začátku hry a obživují, když jsou zabiti. Za spawning poolem je také věž) a obchod (zde si hráči nakupují předměty, které zvyšují hrdinovu bojeschopnost). Věže slouží jako obrana před nepřátelským týmem, nebo působí nepřátelskému týmu masivní poškození. Každá hra je v podstatě rozdělena do dvou fází. Na začátku každé hry je takzvaný lining, kdy se spolu střetávají jeden nebo dva hráči na každé linii a pokouší se dostat co nejvíce goldů (zlata) z minionů. Okolo 15. minuty hry začínají takzvané teamfighty ("týmové bitvy"), kde se střetávají celé týmy. Tyto bitvy obvykle rozhodují o výsledku hry. Hra končí zničením takzvaného Nexusu, což je hlavní budova.

Strategie

Pro hrdiny (tj. hráče) je důležité, aby vždy zůstávali za svými miniony (poskoky). Pokud tak nečiní, útočí nepřátelíští minioni a věže na hrdinu, a tím ho zraňují a mohou ho i zabít. Pokud však hrdina postupuje správně, tak nepřátelské miniony zdálky zabíjí a za to získává jak peníze, za které si nakupuje předměty, tak i zkušenosti, díky nimž postupuje na nové levely a vylepšuje své speciální schopnosti. Ty poté používá na zabíjení nepřátelských hráčů. Podstatnou součástí dobré hry je nakupování správných předmětů, aneb je jich velké množství a pro každou postavu se hodí jiný, a jejich následné skládání sloužící k výrobě ještě mocnějších předmětů. Důležité je kupovat wardy, protože vytvářet vizi je základ hry.

logo csgo Counter Strike: Global Offensive (CS:GO)

Popis hry

Casual (Nenáročný) a Competitive (Kompetitivní): Nejznámější herní módy, oba zahrnují Mise s bombou a Mise s rukojmími. Nenáročný mód je určen především pro občasné nebo začínající hráče, na serveru je více hráčů a mód je celkově zrychlen a ulehčen. V nenáročném módu je vypnut friendly fire, hráči nemohou zranit své spoluhráče. Kompetitivní mód je zaměřen na soutěživé hráče. Hra vyhledá server, kde hraje 5 proti 5 hráčům. Vyhrává tým, který jako první dosáhne 16 vyhraných kol. Zápas může skončit remízou. Podle úspěchů a individuálních dovedností hráče je zařazen do jedné z 18 dovednostních skupin, díky které jsou kompetitivní zápasy vyrovnané. Dovednostní skupina se časem mění podle výkonů hráče. Na začátku každého kola si hráči mohou koupit zbraně a vybavení za peníze, které v minulých kolech získali například za zabití či asistenci na zabití nepřítele nebo plnění různých úkolů mapy (položení bomby, zneškodnění bomby, záchrana rukojmích atd.). V nenáročném módu si hráči nemusí kupovat vestu a helmu, kterou dostanou každé kolo. Bez ohledu na typ Mise končí každé kolo ve chvíli, když jeden z týmů buď dokončí svůj úkol, nebo zabije celý nepřátelský tým, a nebo nechá vypršet čas.

Mise s bombou: Teroristé mají za úkol položit bombu na jedno ze dvou určených položišť, která jsou zpravidla označena písmeny A a B; Counter-Teroristé mají za úkol předejít výbuchu bomby buďto tak, že nenechají Teroristy bombu vůbec položit, anebo, je-li již položená, jejím zneškodněním. Mapy ke hraní tohoto módu: Dust II, Mirage, Train, Overpass, Nuke, Inferno, Cobblestone, Cache

Mise s rukojmími: Counter-Teroristé mají za úkol osvobodit rukojmí držené Teroristy a dostat je na místo vyzvednutí; Teroristé mají za úkol předejít osvobození rukojmích. Pokud se Terorista nebo Counter-Terorista pokusí zabít rukojmího, utrpí těžkou peněžní pokutu. Update později změnil způsob, jakým Counter-Teroristé zachraňují rukojmí: namísto toho, aby rukojmí na místo vyzvednutí dovedli, tam musí nyní jednoho donést. Dalo by se říct, že se zde prohodily role – CT utočí a naopak T brání. Mapy ke hraní tohoto módu: Assault, Italy, Agency, Office.

logo csgo StarCraft 2 (SC2)

Popis hry

Hra se soustřeďuje na získání kontroly nad zdroji, které jsou nutné k budování bojových jednotek a staveb. Jsou dva druhy zdrojů: nerosty (nutné pro skoro všechny jednotky) a plyn vespene (požadovaný pro pokročilé jednotky a vylepšení). Nerosty jsou modré krystalické formace rostoucí ze země, které těží dělníci (SCV za Terrany, Trubec (Drone) za Zergy, Sonda (Probe) za Protossy), zatímco plyn vespene se objevuje jako gejzír se zelenými obláčky, nad který musí být vybudována patřičná budova (rafinerie pro Terrany, extraktor pro Zergy, asimilátor pro Protossy), z níž dělníci mohou plyn těžit.

Hráči mohou mít jen omezené množství jednotek (s výjimkou zergských vladařů (Overlord), kteří jsou vlastně létající stavbou pro zásobování a podporu). Každá jednotka má určité požadavky na zásobování, jež souvisejí se sílou jednotky a hráči musí udržovat dost podpůrných jednotek (skladiště (Supply Depot) u Terranů, pylony u Protossů a vladaři (Overlord) u Zergů).

Hráči budují řadu dalších staveb, které poskytují specializované vylepšení k poražení protihráčů. Vedení prostředků, expanze k surovinovým zdrojům a efektivní použití útoku a obranných taktik jsou klíče k vítězství. Různé typy jednotek definují každé ze tří stran její identitu. Protossové staví silné, ale drahé válečníky a stroje, zatímco Zergové spoléhají na naprosté přečíslení a rychlost. Terrané jsou všestranná a flexibilní alternativa k oběma rasám, poskytující kompromis mezi specializací a sdruženou armádou, s minimem mimořádně silných jednotek schopných likvidovat vše kolem sebe mrknutím oka. Každá ze tří stran i každá jednotka má své silné a slabé stránky, může lehce zabít, ale může být i lehce zabita. A každá z nich, i ta nejslabší, má svoje místo na bitevním poli. A právě skutečnost, že žádná bojující strana nemá stejné, ba ani podobné jednotky, umožňuje velikou flexibilitu bojových operací a získala StarCraftu ohromnou popularitu.

Vznik

Starcraft je velmi podobný jiné populární hře Blizzardu, Warcraft II. Vývojáři se snažili odlišit hru tak, aby nebyla známá jako “Warcraft ve vesmíru”, a nakonec přepsali celý herní engine i koncepci jednotlivých stran, aby každá byla skutečně jiná a jedinečná, čímž se vývoj protáhl na několik let. Hra byla zpočátku vytvořena pro platformy Apple a PC, později došlo ke konverzi pro Nintendo 64.

Verze pro Nintedo vyšla v roce 2000 ve spolupráci společností Blizzard Entertainment a Mass Media Interactive Entertainment. Obsahuje všechny mise z původní PC verze i datadisku a navíc přidává několik exkluzivních misí, jako jsou dvě odlišné výukové kampaně a tajná misi Resurrection IV. Brood War vyžadovaly ke svému chodu rozšíření paměti Nintenda 64. Ovládání bylo přizpůsobeno pro gamepad, navíc hra nabízela kooperativní mód pomocí split screenu. Na druhou stranu používala nižší rozlišení, nedisponovala možností online hraní a namluvené brífinky a video sekvence byly zkráceny.

Ke hře je implicitně přiložen StarCraft Campaign Editor (známý také jako StarEd). Systém ovládacích událostí, editoru jednotek a terénu umožňuje uživatelům radikálním způsobem změnit způsob hry a vytvářet vlastní mapy, scénáře a kampaně. StarCraft komunita také vytvořila další editory, které mohou ovlivnit design hry ještě mnohem zásadněji.