Technické zázemí, kurník a co je v něm

Kuřecí domeček a všechno co do něj patří.

Napájení a baterie

Samozřejmě elektricky napájený přístroj potřebuje baterie. Kuře disponuje dvěma, které mu v ideálním případě zajistí, že se udrží bez mála hodinu ve vzduchu. To není málo, ale už jsme se setkali se situací, kdy to nestačilo a museli jsme mezi lety nabíjet. K tomu je potřeba nabíječka, jak stolní tak i autonabíječka, právě pro případ, že nebude dostupná 230V zásuvka.

Vrtule

Nedílnou součástí dronu jsou vrtule. Používám dva typy, měkčí (hodí se na akce kdy stabilita není prioritou) jsou trochu rychlejší a tišší, a tvrdší (statické focení nebo natáčení, panoramata apod.) Experimentoval jsem i s třílistými vrtulemi, které byly úžasně tiché, stabilní a dron s nimi dělal rychlostní rekordy. Avšak neoriginální výrobce je nevyrobil dostatečně kvalitní, takže se po několika desítkách kilometrů začaly zadírat a musel jsem je vyměnit za originální dvoulisté.

Filtry

Další částí vybavení jsou filtry. Používám hlavně polarizační, které je třeba nejdřív na zemi nastavit a pak se modlit aby to bylo nahoře stejně, nebo aspoň ne úplně blbě, protože otočit s nimi nahoře z pochopitelných důvodu nejde. Další jsou pak neutrální šedá, která snižuje množství světla proudícího na chip, ale nedeformuje barvy. Používám na sněhu, za velmi slunečných dnů, prostě když je světla víc, než je zdrávo. Kdo si jednou zkusí fotit s filtrem, už nechce jinak. To platí u fotografie obecně.

Úložiště

Abychom mohli fotit a natáčet videa, je potřeba vybavit dron paměťovou kartou odpovídající velikost a hlavně rychlosti, protože interní 8 GB úložiště toho moc nepojme. 4K video nezvládne plynule nahrávat kde která, musí totiž umět zapisovat rychlostí 12.5 MB/s. Používám Sandisk Extreme V30 128GB, která mi zatím stačí.

Kryty

K dalšímu vybavení patří kryt rotorů, právě do takového toho nepříjemně zavětveného a olistěného prostředí, kde v jednom kuse řvou čidla detekce překážek ze všech stran, takže je potřeba všechny deaktivovat a letět prostě z ruky na cit. Při tom se kryty náramně hodí, zvláště, když ten cit není dostatečně citlivý.

Zobrazovací zařízení

K propojení s tabletem, je potřeba originální nebo jakýkoliv jiný kabel, který má na jednom konci USB a na druhém USB-C. Pokud je potřeba propojit s něčím jiným, například mobilem, musí být na tom konci ten správný konektor, což je asi každému jasné.

Postroj a držáky

Když už jsem zmínil tablet, tak je docela vhodné i pohodlné, mít nějaký držák tabletu, potažmo celé té habaďůry kolem řízení, nějak kolem krku, nebo na prsou. Všechno držet v rukou a k tomu ještě obsluhovat ovladač prostě nejde.

Spojení

Vybavení které už tolik s Kuřetem nesouvisí, ale je nesmírně důležité v situacích kdy na něj přímo nevidím, jsou vysílačky s náhlavkou. Pozorovatel mi může v reálném čase říkat kam manévrovat, korigovat směr, výšku, rychlost, no prostě dělat mi druhé oči. Tohle je pro bezpečný let za extrémních situací prostě nezbytnost, takže ji využíváme skoro pořád, ne že by to většina akcí vyžadovala, ale proto, že cvičení dělá mistry.

Software

No a to je z hardwaru všechno, zbývá softwarové vybavení, což nám z drtivé většiny případů zajišťuje originální DJI aplikace. Pak je taky potřeba nahlásit let na ŘLP (řízení letového provozu), ale to se děje buď na webu, nebo telefonicky.

Toť vše.