Znalostní technologie II.
 Rozcestnik                   Pár slov ...                   Znalostní technologie I.                   Znalostní technologie III.                   Znalostní technologie IV.                   Další zdroje                  
Dnes je:        Aktuální čas: 00:00       Moudra: 

Pokračování LEKCE 15.

Příklady na procvičení


PŘÍKLADY

DOPISY

Napište program, který bude řešit úkol šéfa, jeho sekretáře/sekretářky a podatelny.

Ze zadání je zřejmé, že budeme potřebovat tři moduly: SEF, SEKRETAR, PODATELNA. Celý program má fungovat asi takto: šéf poskytne základní informace o dopisu (adresár a způsob doručení). Je potřeba, aby sekretářka i podatelna mohla s těmi to informacemi pracovat a rozšiřovat je o další údaje. Můžeme si představit, že každý modul realizuje určitou dílčí činnost, přičemž šéf podá základ pro zpracování dopisu, sekretář dostane to co udělal šéf a podatelna dostane to co udělal sekretař (a vlastně i šéf)

Jak si lze graficky představit jednotlivé moduly u tohoto příkladu ?

Grafická interpretace modulů

Jak si lze graficky představit to co vidí jednotlivé moduly v příkladu ?

Grafická interpretace modulů - co vidí

Stáhnout řešení:

(dopisy_zacni.clp)

DOPORUČENÍ JÍDLA A NÁPOJE

Napište program, který uživateli doporučí vhodné menu. Uživatel zadá příležitost a jednu požadovanou potravinu (modul MENU). Modul JIDLO bude obsahovat znalosti pro výběr jídla na základě zadané příležitosti a zadané potraviny. Modul NAPOJ bude obsahovat znalosti pro výběr nápoje na základě zadané příležitosti a jídla vybraného modulem JIDLO.

Právě v tomto programu se používá definice modulu MAIN !!!

Jak si lze graficky představit spolupráci modulů u tohoto příkladu ?

Grafická interpretace spolupráce modulů

Detailní pohled na klíčovou spolupráci modulu MAIN a MENU

Právě kvůli pravidlu zadej_prvky je nutné v programu definovat konstrukci modulu MAIN a využít jeho initial-fact.

Grafická interpretace spolupráce modulu MAIN a MENU

Stáhnout řešení:

(uloha_menu.clp)

<== Zpět       ^ Nahoru ^      


KONEC 15.LEKCE  

Validace

Valid XHTML 1.0 Strict

Valid CSS!

Monitoring webu