PEDAGOGICKÁ PRAXE

PPXE1 ZS 2015/2016

Předmět je prerekvizitou PPXE2 (LS) a PSPXE. Praxe je v rozsahu 4 hod. náslechů a 4 hod. výuky.  

Termíny praxe si domlouváte na uvedených školách sami a tyto termíny obratem oznámíte na maily: dana.fialova@uhk.cz a dana.feltlova@uhk.cz  

Nejprve by měly proběhnou náslechy s hospitačními záznamy. Následně pedagogické výstupy dle předem připravené a učitelem podepsané přípravy. Do přípravy si poznamenáte „rozbor“ odučené hodiny. Na základě hospitačních záznamů a příprav se záznamem rozboru budě udělen garantem praxe zápočet.

 

 

 

ZŠ Bezručova – Mgr. Pavel Balda            balda@bezrucka.cz

Barták, Baťka, Berger, Indra,

Křehký

 

ZŠ Štefánikova – Mgr. Milan Gazdačko       milang@email.cz

Šverák, Tulis, Urban, Urubčík

 

ZŠ M. Horákové – Mgr. Jana Kroniková Kronikova@seznam.cz

Bergerová, Kembická, Koblása, Šťastná,

 

ZŠ Kukleny – Mgr. Šárka Hápová      hapovas@seznam.cz

Kusko, Vlčková. Loužil, Poddaný

 

ZŠ SNP – Mgr. Lada Seidlová        Lada.Seidlova@seznam.cz

Findejsová, Hozová, Kaniščevová, Kluková,

Kosová

 

Pouchov – Mgr. Martin Říha    rihyc.martin@seznam.cz        

Vocel, Vašina, Šilar, Haupt, Ducháček,

 

GYBON – Mgr. Alena Friedbergerová   friedbergerova@gybon.cz

Kosáková, Moravcová, Stieber, Uždilová

 

 

 

Hospitační záznam z průběžné pedagogické praxe - 1. NÁSLECH

Vyučující učitel / student:                                                                                          Předmět:

Hospitující student:                                                                                                      Třída:                   

Fakultní učitel:                                                                                                                Počet žáků:

Škola:                                                                                                                                 Datum:

Počet žáků/cvičících:

Téma hodiny:                                                                                                                 Cíle hodiny:

 

Časový průběh a organizace hodiny TV

Použité pomůcky,

Čas částí hodiny

činnost učitele

činnost žáků

 

ÚVODNÍ

 

 

RUŠNÁ

 

 

PRŮPRAVNÁ

 

 

 

 

HLAVNÍ

 

 

 

 

 

ZÁVĚREČNÁ

 

 

 

Zaměstnání necvičících studentů:

 

Vlastní hodnocení hodiny a poznámky k jednotlivým částem hodiny:

 

 

Hospitační záznam z průběžné pedagogické praxe - 2. NÁSLECH

Vyučující učitel / student:                                                                                          Předmět:

Hospitující student:                                                                                                      Třída:                   

Fakultní učitel:                                                                                                                Počet žáků:

Škola:                                                                                                                                 Datum:

Počet žáků/cvičících:

Téma hodiny:                                                                                                                 Cíle hodiny:

 

Časový průběh a organizace hodiny TV

Odborný obsah vyučovaného tématu

 

Použité pomůcky,

čas

vlastní činnost učitele

činnost žáků

 

 

 

5

 

 

10

 

 

15

 

 

20

 

 

25

 

 

30

 

 

35

 

 

40

 

 

45

 

 

 

 

Zaměstnání necvičících studentů:

 

Vlastní hodnocení hodiny a poznámky:

 

 

 

HOSPITAČNÍ ZÁZNAM z průběžné pedagogické praxe I. – 3 náslech (U KOLEGY STUDENTA)

 

§  Jméno a příjmení hospitujícího studenta:

§  Škola:                                                                                                                                 Datum:

§  Předmět:                                                                                                                         Třída:

§  Počet žáků/cvičících:                                                    Výchovně vzdělávací cíle:

§  Metody:                                                                            Pomůcky:

§  A) Cíle a organizace výuky:

§                                                                    1) příprava na hodinu                                nedokonalá       1 2 3 4 5                                                                                  výborná

§                                                                    2) motivace                                                   žádná                   1 2 3 4 5                               velmi působívá

§                                                                    3) seznámení s tématem, cílem            vůbec ne             1 2 3 4 5                               ano                                                                 

§                                                                    4) rozvržení hodiny                                    nepromyšlené  1 2 3 4 5                                                                                  promyšlené

§                                                                    5) organizace výuky                                   nedokonalá       1 2 3 4 5                                                                                  dokonalá

§                                                                    6) forma výuky                    ……………………………………………………….

§                                                                    7) začlenění necvičících                            vůbec                   1 2 3 4 5                               plně

§                                                                    8) dodržení časů pro jednotlivé č. hodiny        ano  -  ne

§   

§  B) Jazyková schopnost učitele:

§                                                                    1) používá neukončených vět                               velmi často         1 2 3 4 5                                                                                  vůbec ne

§                                                                    2) nespisovné výrazy                                velmi časté         1 2 3 4 5                               žádné

§                                                                    3) odborné termíny vez vysvětlení     velmi často         1 2 3 4 5                               vůbec ne

§   

§  C) Hlasový projev učitele:

§                                                                    1) hlasový projev byl                                 monotónní         1 2 3 4 5                                                                                  dynamický

§                                                                    2) řeč                                                               velmi tichá          1 2 3 4 5                               velmi hlasitá

§                                                                    3) vystupování                                             nejisté – stísněné – uvolněné – velmi uvolněné – jisté

§                                                                    4) používání signálů (píšťalka,..)            velmi často         1 2 3 4 5                               vůbec ne

§   

§  D) Komunikace učitel – žák

§                                                                    1) používání terminologie                                       vůbec ne             1 2 3 4 5                velmi dobře

§                                                                    2) používání „slengových“ výrazů        vůbec ne             1 2 3 4 5                velmi dobře

§                                                                    3) formulace úkolů                                     velmi nepřesná                1 2 3 4 5                zcela jasná

§                                                                    4) doplňovací otázky kladeny                vůbec ne             1 2 3 4 5                velmi často

§                                                                    5) požívání příkazového stylu ano - ne

§                                                                   

§  F) Vztah učitel – žák:

§  1) pozornost zaměřena na žáky   aktivní                                     1 2 3 4 5         pasivní

§  2) vztah k žákům                                velmi přísný                          1 2 3 4 5         velmi mírný

§  3) přirozená aktivita žáků                žádná                                      1 2 3 4 5         velmi dobrá

§  4) trpělivost se žáky                          velmi malá                            1 2 3 4 5         značná

§  5) smysl pro humor                           vůbec žádný                         1 2 3 4 5         značný

§  6) zpětná vazba                                  žádná                                      1 2 3 4 5         velmi častá

 

 

Hospitační záznam z průběžné pedagogické praxe – 4. náslech

 

Jméno a příjmení hospitujícího studenta:

Jméno a příjmení vyučujícího studenta:

Škola:                                                                                                                                 Datum:

Předmět:                                                                                                                          Třída:

Počet žáků/cvičících:                                                                                                    Téma hodiny:

Výchovně vzdělávací cíle:

Metody:

Pomůcky:

 

Vyjádřete se stručně k tomu, do jaké míry a jak byly v hodině naplněny níže uvedené teze. Je možné, že některé z nich se na danou hodinu nedají aplikovat.

 Můžete navrhovat i alternativy i uvést nějaké konkrétní příklady citátů apod.

 

1. Učitel probouzí zájem dítěte o tělesnou výchovu – jak, čím

 

2. Učitel předkládá žákům podnětná cvičení, úkoly, problémy - příklady

 

 

 

 

 

 

 

3. Učitel podporuje žákovu aktivní činnost – jak, čím (motivace/demotivace)

 

 

 

 

 

 

 

4. Učitel podporuje u žáků vhodným zadáním samostatné cvičení - příklady

 

 

 

 

 

PPXE 2 LS 2015/2016

klasifikovaný zápočet

rozpis bude připraven v lednu

 

 

STŘEDNÍ ŠKOLY

 

Gymnázium B. Němcové

Učitelé: Mgr. Friedbergerová tel. 736 452 133                                          

friedbergerova@gybon.cz                

 

Gymnázium B. Balbína

Učitelé: Mgr. Pavel Háp tel. 728 515 481                                      

hap.pa@seznam.cz

 

Střední zdravotnická škola

Učitelé: Mgr. Zdena Horčičková                   

horcickova@seznam.cz

 

Střední odborné učiliště

Učitel: Mgr. Pavel Hrubý

 

 

Souvislá praxe PSPXE  ZS 2015/2016

 

Informace k souvislé pedagogické praxi  

 

Předpokladem absolvování SOUPXE jsou splněné prerekvizity!

 

1.    Školu a termín praxe si domlouvá student sám.

2.    Měsíc před zahájením praxe musí být vyplněna a potvrzena didaktikem katedry (doc. Fialovou) „Žádost studenta o vykonání souvislé pedagogické praxe“. Bez této žádosti nesmíte pedagogickou praxi zahájit (viz. stránky PdF – praxe).

3.    Délka a obsah praxe: 4 hospitace, 20 odučených hodin s rozborem, účast na běžném dění školy (porady, rodičovské schůzky, sportovní i kulturní akce školy, atd.) se záznamem průběhu (viz. stránky PdF – praxe).

4.    Z praxe vedete pedagogický deník s písemným záznamem hospitací (s uvedením zaměření hospitace), písemnými přípravami všech odučených hodin a jejich rozborem a hodnocením (vlastním, učitele).

5.    Po ukončení praxe je zápočet udělen didaktikem katedry pouze na základě předložení všech výše uvedených písemností (mimo „Žádosti“).

 

Při účasti na lyžařských kurzech je uznáno 12 hodin, zbylých 12 hodin student odučí na škole. Pro lyžařský výcvik bude vypracována také příprava a proveden zápis o kurzu.