PEDAGOGICKÁ PRAXE
PPXE1
ZS 2015/2016
Předmět
je prerekvizitou PPXE2 (LS) a PSPXE. Praxe je v rozsahu 4 hod. náslechů a
4 hod. výuky.
Termíny
praxe si domlouváte na uvedených školách sami a tyto termíny obratem oznámíte
na maily: dana.fialova@uhk.cz a dana.feltlova@uhk.cz
Nejprve
by měly proběhnou náslechy s hospitačními záznamy. Následně pedagogické výstupy dle předem připravené a učitelem podepsané přípravy.
Do přípravy si poznamenáte „rozbor“ odučené hodiny. Na základě hospitačních
záznamů a příprav se záznamem rozboru budě udělen garantem praxe zápočet.
ZŠ Bezručova – Mgr.
Pavel Balda balda@bezrucka.cz
Barták,
Baťka, Berger, Indra,
Křehký
ZŠ Štefánikova – Mgr.
Milan Gazdačko milang@email.cz
Šverák, Tulis, Urban, Urubčík
ZŠ M. Horákové – Mgr.
Jana Kroniková Kronikova@seznam.cz
Bergerová,
Kembická, Koblása, Šťastná,
ZŠ Kukleny – Mgr. Šárka
Hápová hapovas@seznam.cz
Kusko,
Vlčková. Loužil, Poddaný
ZŠ SNP – Mgr. Lada
Seidlová Lada.Seidlova@seznam.cz
Findejsová,
Hozová, Kaniščevová, Kluková,
Kosová
ZŠ Pouchov –
Mgr. Martin Říha rihyc.martin@seznam.cz
Vocel,
Vašina, Šilar, Haupt, Ducháček,
GYBON – Mgr. Alena Friedbergerová friedbergerova@gybon.cz
Kosáková,
Moravcová, Stieber, Uždilová
Hospitační
záznam z průběžné pedagogické praxe - 1. NÁSLECH
Vyučující
učitel / student: Předmět:
Hospitující
student: Třída:
Fakultní
učitel: Počet
žáků:
Škola: Datum:
Počet
žáků/cvičících:
Téma hodiny: Cíle
hodiny:
Časový průběh a organizace hodiny TV |
Použité pomůcky, |
||
Čas částí hodiny |
činnost učitele |
činnost žáků |
|
ÚVODNÍ RUŠNÁ PRŮPRAVNÁ HLAVNÍ ZÁVĚREČNÁ |
|
|
Zaměstnání
necvičících studentů:
Vlastní
hodnocení hodiny a poznámky k jednotlivým částem hodiny:
Hospitační
záznam z průběžné pedagogické praxe - 2. NÁSLECH
Vyučující
učitel / student: Předmět:
Hospitující
student: Třída:
Fakultní
učitel: Počet
žáků:
Škola: Datum:
Počet
žáků/cvičících:
Téma hodiny: Cíle
hodiny:
Časový průběh a organizace hodiny TV |
Odborný obsah vyučovaného tématu |
Použité pomůcky, |
||
čas |
vlastní činnost učitele |
činnost žáků |
|
|
5 10 15 20 25 30 35 40 45 |
|
|
Zaměstnání
necvičících studentů:
Vlastní
hodnocení hodiny a poznámky:
HOSPITAČNÍ
ZÁZNAM z průběžné pedagogické praxe I. – 3 náslech (U KOLEGY STUDENTA)
§ Jméno a příjmení hospitujícího studenta:
§ Škola: Datum:
§ Předmět: Třída:
§ Počet žáků/cvičících: Výchovně
vzdělávací cíle:
§ Metody: Pomůcky:
§ A) Cíle a organizace výuky:
§ 1)
příprava na hodinu nedokonalá 1
2 3 4 5 výborná
§ 2)
motivace žádná 1 2 3 4 5 velmi působívá
§ 3)
seznámení s tématem, cílem vůbec
ne 1 2 3 4 5 ano
§ 4)
rozvržení hodiny nepromyšlené 1 2 3 4 5 promyšlené
§ 5)
organizace výuky nedokonalá 1 2 3 4 5 dokonalá
§ 6)
forma výuky ……………………………………………………….
§ 7)
začlenění necvičících vůbec 1 2 3 4 5 plně
§ 8)
dodržení časů pro jednotlivé č. hodiny ano
- ne
§
§ B) Jazyková schopnost učitele:
§ 1)
používá neukončených vět velmi
často 1 2 3 4 5 vůbec
ne
§ 2)
nespisovné výrazy velmi
časté 1 2 3 4 5 žádné
§ 3)
odborné termíny vez vysvětlení velmi
často 1 2 3 4 5 vůbec ne
§
§ C) Hlasový projev učitele:
§ 1)
hlasový projev byl monotónní 1 2 3 4 5 dynamický
§ 2)
řeč velmi
tichá 1 2 3 4 5 velmi hlasitá
§ 3)
vystupování nejisté
– stísněné – uvolněné – velmi uvolněné – jisté
§ 4)
používání signálů (píšťalka,..) velmi často 1
2 3 4 5 vůbec
ne
§
§ 1)
používání terminologie vůbec
ne 1 2 3 4 5 velmi dobře
§ 2)
používání „slengových“ výrazů vůbec ne 1 2
3 4 5 velmi dobře
§ 3)
formulace úkolů velmi
nepřesná 1 2 3 4 5 zcela jasná
§ 4)
doplňovací otázky kladeny vůbec
ne 1 2 3 4 5 velmi často
§ 5)
požívání příkazového stylu ano - ne
§
§ F) Vztah učitel – žák:
§ 1)
pozornost zaměřena na žáky aktivní 1 2 3 4 5 pasivní
§ 2)
vztah k žákům velmi
přísný 1 2 3 4 5 velmi mírný
§ 3)
přirozená aktivita žáků žádná 1 2 3 4 5 velmi dobrá
§ 4)
trpělivost se žáky velmi
malá 1 2 3 4 5 značná
§ 5)
smysl pro humor vůbec
žádný 1 2 3 4 5 značný
§ 6)
zpětná vazba žádná 1 2 3 4 5 velmi častá
Jméno a
příjmení hospitujícího studenta:
Jméno a
příjmení vyučujícího studenta:
Škola: Datum:
Předmět: Třída:
Počet
žáků/cvičících: Téma
hodiny:
Výchovně
vzdělávací cíle:
Metody:
Pomůcky:
Vyjádřete se stručně k tomu, do jaké
míry a jak byly v hodině naplněny níže uvedené teze. Je možné, že některé z
nich se na danou hodinu nedají aplikovat.
Můžete navrhovat i alternativy i uvést nějaké
konkrétní příklady citátů apod.
1. Učitel
probouzí zájem dítěte o tělesnou výchovu – jak, čím |
|
2. Učitel
předkládá žákům podnětná cvičení, úkoly, problémy - příklady |
|
3. Učitel
podporuje žákovu aktivní činnost – jak, čím (motivace/demotivace) |
|
4. Učitel podporuje
u žáků vhodným zadáním samostatné cvičení - příklady |
|
PPXE 2 LS 2015/2016
klasifikovaný zápočet
rozpis
bude připraven v lednu
STŘEDNÍ
ŠKOLY
Gymnázium B. Němcové
Učitelé: Mgr. Friedbergerová tel. 736 452 133
Gymnázium B. Balbína
Učitelé: Mgr. Pavel Háp tel.
728 515 481
Střední zdravotnická škola
Učitelé: Mgr. Zdena
Horčičková
Střední odborné učiliště
Učitel: Mgr. Pavel Hrubý
Souvislá
praxe PSPXE ZS 2015/2016
Informace k souvislé
pedagogické praxi
Předpokladem absolvování SOUPXE jsou splněné
prerekvizity!
1. Školu a termín praxe si domlouvá student sám.
2. Měsíc před zahájením praxe musí být vyplněna a potvrzena didaktikem
katedry (doc. Fialovou) „Žádost studenta o vykonání souvislé pedagogické
praxe“. Bez této žádosti nesmíte pedagogickou praxi zahájit (viz. stránky PdF –
praxe).
3. Délka a obsah praxe: 4 hospitace, 20 odučených hodin s rozborem, účast
na běžném dění školy (porady, rodičovské schůzky, sportovní i kulturní akce
školy, atd.) se záznamem průběhu (viz. stránky PdF – praxe).
4. Z praxe vedete pedagogický deník s písemným záznamem hospitací
(s uvedením zaměření hospitace), písemnými přípravami všech odučených hodin a
jejich rozborem a hodnocením (vlastním, učitele).
5. Po ukončení praxe je zápočet udělen didaktikem katedry pouze na základě
předložení všech výše uvedených písemností (mimo „Žádosti“).
Při účasti na lyžařských
kurzech je uznáno 12 hodin, zbylých 12 hodin student odučí na škole. Pro
lyžařský výcvik bude vypracována také příprava a proveden zápis o kurzu.