Účelová gymnastika LS 2015 –
2016
povinně volitelný předmět
BEZ VÝUKY, konzultativní forma výuky, společná
prezentace seminárních prací (termín dle domluvy)
Náplň
předmětu:
1. Rozbor
jednotlivých částí seminární práce.
2. Funkční svalové
testy.
3. Motorické testy
a testové baterie.
4. Prezentace
seminárních prací.
Obsah seminární práce:
Student
si vybere sport, který sám prováděl nebo trénoval a má v něm praktické
zkušenosti.
Práci
sestaví dle těchto bodů:
1.
Stručná charakteristika sportu.
2.
Pohled na vybraný sport ze zdravotního hlediska (klady, zápory).
3.
Vhodná průpravná část, rozcvičení včetně „zahřátí“ (rozcvičení 10 cviků).
4.
Speciálně průpravná cvičení (speciální rozcvičení zaměřené na nejvíce zatížené
části těla
- 5 cviků).
5.
Speciálně rozvíjející cvičení (cvičení na rozvoj nejdůležitějších pohybových
schopností potřebných
pro vybraný sport - vždy 5 cviků).
6.
Kompenzační cvičení (cvičení zaměřená na kompenzaci nejvíce zatížených částí
těla -
např. strečink a kompenzaci
nezatěžovaných částí těla - např. posilování - vždy 5 cviků).
7.
Cvičení navozující pohybový návyk - 3 cviky (zjednodušený nácvik správné
techniky vybraného
charakteristického pohybu pro daný sport
(např. nácvik ve zlehčených podmínkách, s jednodušším
náčiním, po částech).
8.
Literární zdroje (správná citace použité literatury, internetových odkazů).
Rozsah a prezentace seminární práce:
1.
Rozsah práce není určen.
2.
Práce může být vypracovaná ručně nebo na PC.
3.
Student práci prezentuje ústně i prakticky (prakticky vybrané nebo vyučujícím
určené části).
4.
Pokud jeden sport zvolí více studentů, mají téma rozdělené dle věku nebo
výkonnosti. Každý
student má vypracovanou svoji seminární
práci, avšak práci prezentují společně, vzájemně se
doplňují vyzdvihují rozdíly (např. ve
speciálně průpravných cvičeních).
5.
Seminární práce
studenti vypracují a odevzdají do 11. 4. 2016
Zápočtové požadavky:
1. Aktivní účast na výuce
2.
Vypracování seminární práce dle požadavků
3. Prezentace seminární
práce
Pro zapsání zápočtu musí být student přihlášen ve STAGu.