Osnova předmětu
ve vztahu k časovému rozvrhu výuky:
Přednášky:
č.1: Filosofie hry.
č.2: Přístupy
v řízení a organizaci her. Nová filosofie hry.
č.3: Motiv a přístup k účasti na hře.
Koncepce realizace her.
č.4: Struktura lekce. Organizace turnaje ve SH.
č.5: Konkrétní vliv her a SH na jedince.
č.6: Faktory
ovlivňující realizaci sportovních her. Kategorie sportovních a
pohybových her.
č.7: Vybrané didaktické a organizační zásady her.
č.8: Kritéria úspěšné organizace a řízení SH. Pravidla "úrazové
zábrany".
č.9: Úloha pedagoga v TV procesu ve SH
č.10: Turnajové systémy.
Grafické značení ve sportovních hrách.
č.11: Náměty na vybrané
organizační formy průpravy.
č.12: Průpravné formy pro
nácvik konkrétních SH
č.13: Problematika rozhodování ve SH. Význam
pravidel a požadavky pro jejich tvorbu.
Cvičení
(aktuálně upravováno dle podmínek a situace – zač. semestru):
1. Úvodní hodina – seznámení s
cílem, obsahem a organizací výuky,
zápočtovými požadavky, bezpečností.
Součástí závěru každého cvičení RIZSHER je interaktivní
zpětná vazba – analýza a poučení z organizační a řídící činnosti.
2. Turnaj
družstev v nohejballu
Organizace: úvod, pravidla, hřiště, herní systém,
stručný časový plán,
vyhlášení vítězů + ceny).
3. Minihry a soutěže ve SH (zábavné aktivity s vybavení pro SH)
4. Turnaj
družstev v basketballu
5. Vybíjená - vybrané formy:
·
všichni proti všem (s návratem, do vítěze)
·
Americká vybíjená
·
Obrácená vybíjená
6. Turnaj
družstev ve volejballu
7. Turnaj
družstev ve stolním tenise –
čtyřhry (doplněk: obíhačka)
8. Turnaj
družstev ve stolním tenise – čtyřhry
finále (doplněk: obíhačka)
9. Utkání družstev v miniházené - vybrané formy:
·
míč za čáru,
·
házená na žíněnku,
·
házená na desku
10. Seznamovací
a herní lekce na téma: SH v sedě
·
Sedaný fotbal
·
Sedaná házená
·
Sedané pólo (s možností pohybu s míčem
bez driblinku)
11. Turnaj
družstev ve streetballu
12. Minihry
a soutěže ve SH (zábavné aktivity s vybavení pro SH)
13. volný
výběr – závěrečný turnaj ve vybrané hře
Metodické pokyny pro přípravu cvičení:
·
Samostatná příprava lekce + organizace a řízení (časový plán, propozice,
informace o průběhu, řízení hry, vedení výsledkové listiny). Ceny, diplomy,
slavnostní vyhlášení. – propozice odevzdat v písemné formě!
·
Materiální potřeby konzultovat s vyučujícím min. týden předem!
·
V případě absence NUTNO zajistit náhradu, popř. výměnu lekce!
|