Katalog MATěj
obsahuje soubor materiálů:
k výuce matematice na 1. stupni,
k rozvíjení matematických představ v předškolním období.
Materiály vycházejí z alternativních vyučovacích přístupů (především podnětného, projektového a problémového), neboť jako J. Kozlík (2003) zastáváme názor, že
…tradiční autokratický styl práce učitele, převážně hromadný způsob výuky, strach ze známkování utlumují žákovu zvídavost, spolupráci a spolutvořivost, snahu z chyb se učit a těšit se z výsledků práce...
Cílem katalogu je aspoň zčásti přispět k širšímu uplatňování tvořivých činností ve školské matematice a k rozvíjení tvořivosti žáka i učitele.
Podkladem pro vytvoření katalogu se staly seminární práce z didaktiky matematiky studentů primárního vzdělávání PdF UHK. Sami studenti přicházeli s návrhy, aby materiály, jejichž přípravě věnovali čas, úsilí a vlastní nápady, byly dále využívány. Cílem MATěje je využít tyto práce ve školní praxi – ostatními studenty nebo zájemci z řad učitelů. Dalším významným rozšířením katalogu bylo zařazení seminárních, a především pak bakalářských a diplomových prací studentů učitelství pro mateřské školy.
Záměrem MATěje je:
- vhodnými náměty podněcovat tvořivost a činorodost studentů a učitelů;
- na konkrétních příkladech ukázat, jak rozvíjet matematický svět žáka.