Blog

Marketing medu pro malochovatele

Publikováno: 23.8.2022


Většina z nás by na otázku, proč chová včely, nejspíš odpověděla, že kvůli včelaření samotnému. Na druhou stranu je nepopiratelné, že příjmy z přebytků medu šikovným včelařům příjemně vylepšují rodinný rozpočet. Do šedesáti včelstev a dvou tun medu je možné med prodávat formou “ze dvora”, tedy bez živnostenského listu a schválené provozovny. Obrat za takové prodané množství přitom v ideálním případě činí i několik set tisíc korun.


Někteří včelaři svůj med prodávají hluboko pod průměrnou cenou a tuto podnikatelskou neobratnost zakrývají nejrůznějšími výmluvami. Někdy se dokonce tváří, jako že jim na výdělku vůbec nezáleží. Oproti tomu je v ostrém kontrastu návštěvnost článku s naší každoročně aktualizovanou Mapou cen medu. Článek po uveřejnění otevřelo několik tisíc návštěvníků za jediný den a po celý měsíc se drží na špici nejčtenějších příspěvků. Zájem o cenovou politiku medu je nepopiratelný.


Toto povídání je napsáno především Vám, kteří jste ochotni si přiznat, že s ekonomickými výsledky vycházejícími z prodeje Vašeho medu nejste tak úplně spokojeni. Nečekejte však instantní návod. Proměnit med v očích zákazníka v něco víc než jen anonymní sladidlo ve sklenici vyžaduje zapojení vlastní fantazie a nápadů. Ano – v očích zákazníka – neboť jedině jeho mysl pozdvihne Váš med nad medy všech ostatních. Pokud jste ochotni se s ním podělit o svůj včelí svět, ukázat mu příběhy v pozadí, zajímat se o jeho potřeby a přání, snáze ho přesvědčíte o kvalitě svých výrobků. I k tomu snad bude tento text inspirací.

Poznámka autora: Rozhodně nejsem specialistkou na propagaci a marketing. Vlastně o tomto tématu nic nevím. Neskromně se však snad můžu označit za úspěšného prodejce. Uvedené příklady vychází ze skutečných osobních zážitků a pozorování. Některé kapitoly jsou rozpracované jen omezeně, neboť si zaslouží vlastní zpracování. Začněme tedy od základu

Vložit komentář

Kategorie článků

Včelí produkty 5
Pro začátečníky 10
Výstavy 3
Inspirace 8
Krmení včel 5