LEKCE 18.
Projekt č. 1 - HRA
Požadavky na program:
- program sestává (alespoň) ze tří modulů, přičemž jeden modul zajišťuje realizaci hry, další dva moduly představují hráče a jejich postup při hře
- modul pro realizaci hry zahajuje a končí hru, vyhodnocuje výsledek hry (ohlašuje vítěze), zajišťuje střídání hráčů v tazích a přijímá od hráčů návrhy na tah
- moduly hráčů navrhují tah daného hráče, každý modul může sledovat jinou herní strategii
- modul pro realizaci hry by měl kontrolovat přípustnost tahu hráče (dodržování pravidel hry) a též proveditelnost tahu (v dané situaci mohou být proveditelné jen některé z přípustných tahů)
- volitelné: jeden z hráčských modulů může vykonávat tahy podle přání uživatele (a pak ve výsledku hraje uživatel s počítačem)
Poznámka: není nutné, aby modul hráče sledoval vítěznou strategii (ať už existuje nebo ne).
Pravidla hry:
Na stole leží dvě řady sirek. Jedna řada obsahuje N sirek, druhá řada obsahuje M sirek, N a M jsou z rozmezí 15 až 30, a mohou být různé.
Hodnoty N a M zadá uživatel. V každém tahu hráč odebere z libovolné řady několik sirek. V jednom tahu nelze odebrat z obou řad
zároveň. Odebrat lze 1, 2 nebo tři sirky. Hráč, který odebere poslední sirku, prohrává.
Zde si můžete stáhnout program s příponou *.bin.
(zt2_projekt1_bins.bin)
Dále je zde k dispozici i uživatelská dokumentace.
(uzivatel_dok.doc)