(pocet_mistnosti ?pocet)
(test (<> ?pocet 0))
Říkáme: za podmínky, že je určitý počet místností evidován a zároveň tento počet místností (?pocet) není roven (<>) 0, pak se provede akční část pravidla např. počet místností vypíšeme tak jako to je uvedeno v souboru mistnosti_pocty.clp viz. pravidlo vypis_počet_mistnosti. S tím souvisejí i zápisy rovností, nerovností apod.
klíčové slovo | význam slova |
not | boolean not |
and | boolean and |
or | boolean or |
klíčové slovo | význam slova |
eq | rovnost (libovolných typů) |
neq | nerovnost (libovolných typů) |
= | rovnost u číselných typů |
<> | nerovnost u číselných typů |
>= | větší nebo rovno |
> | větší |
<= | menší nebo rovno |
< | menší než |
Tento příkaz Vám umožní vygenerovat náhodnou sadu čísel ve Vámi definovaném rozmezí.
Syntaxe:(random dolni horni) - dolni znamená spodní hranici intervalu a horni logicky horní hranici intervalu.
Tedy když definujete příkaz např. takto:
(random 1 50), tak Vám tento příkaz vygeneruje sadu čísel v intervalu od 1 do 50ti.. Obsahem závorky je konkrétní vygenerovaná hodnota, která např. může být uložena do proměnné pomocí příkazu bind (tak jako to je ukázáno v programu s hrou).