BlizzWikia

Vývoj hry

Blizzard původně plánoval po úspeších Warcraft I a II vytvořit klikací adventuru jménem Warcraft Adventures: Lord of the Clans. Tato adventura měla vyprávět příběh Thralla, orka zajatého lidmi po druhé válce mezi lidmi a orky. Nakonec ale Blizzard tento projekt přerušil, protože kvalita nedosáhla jejich očekávání. Příběh Thralla, ačkoli trochu pozměněný, je nakonec opravdu ve finální verzi. Tato finální verze začala být vyvíjena v roce 1998, oznámena vedoucím designérem Robem Pardem v roce 1999. Nastínil zde jejich rozhodnutí ohledně gameplaye, grafiky a příběhu. E3 2000 přinesla pro fanoušky první trailer. V této době měla hra obsahovat 5 ras, a obsahovat pouze jednu surovinu na vylepšení jednotek. To se v dalším roce změnilo, 5. rasa - Démoni - stali se z nich pouze NPC a přidaly se další suroviny. Na E3 2001 bylo odhaleno uživatelské prostředí ve hře a samotné záběry ze hry. V průbehu roku 2001 byly představovány další ukázky a nakonec hra byla roku 2002 vydána. Byla vyvinuta i přídavná expanze jménem Warcraft III: The Frozen Throne.

Příběh

Předehra
Děj hry začíná po mnohaletém klidu ve chvíli, kdy se mladému vůdci Hordy Thrallovi ve snu zjeví kouzelník a nyní prorok Medivh a vyzve jej k ukončení bojů s Aliancí lidí, trpaslíků a gnómů a k opuštění země Lordaeronu a vyhledání kontinentu jménem Kalimdor. Thrall toto varování poslechne a společně s osvobozenými orky odpluje. Medivh v podobě havrana odletí do Lordaeronu, kde právě král Terenas jedná s arcimágem Antonidasem o nákaze, jež postihla severní území. Medivh se k diskuzi přidá a přesvědčuje krále k tomtéž kroku, k jakému přesvědčil Thralla. Terenas jej pokládá za blázna a neuposlechne. Medivh poté letí do města kouzelníků, Dalaranu a zkusí přesvědčit Antonidase. Ten je však stejně skeptický jako Terenas. Jejich rozhovor tajně sledovala Antonidasova studentka Jaina Proudmoore. Antonidas ji pošle na pomoc lordaereonskému princi (Terenasově synovi, který je rovněž jejím přítelem a láskou z dětství) jménem Arthas Menethil, který mezitím se svým paladinským mistrem Utherem Lightbringerem zlikvidoval orkské pány mečů klanu Blackrock, jež napadli vesnici a obětovali část vesničanů démonům.

První hrozba
Poté se všichni tři střetávají s nemrtvými, které řídí kult "Zatracených" pod vedením necromancera Kel'Thuzada, kteří roztrušují po vesnicích nakažené obilí, které nejenže jeho poddané zabíjí, ale díky temné magii je přivede zpět k životu ve zvrácené formě. Společně pak trojice odhaluje stále chmurnější informace. Arthas je donucen vybít infikované město Stratholme (čehož se lord Uther a Jaina odmítli zúčastnit) a od Kel'Thuzada zjistí, že za vražděním a oživováním jeho lidu stojí pán děsu Mal'ganis. Frustrovaný z nemožnosti zabránit takové zkáze se Arthas vydá pomstít se na sever do země Northrendu, kde chce zabít Mal'ganise. Jainu Prodmoore, která odmítla Arthasovi asistovat s čistkou ve Stratholmu, navštíví prorok Medivh a přesvědčuje ji, aby odjela s lidmi do Kalimdoru, dokud je čas, čehož Jaina uposlechne.

Pomsta
Arthasovu výpravu na sever král Terenas odvolá. Princ se však své pomsty nevzdá a spálí lodě, aby se již nikdo nemohl vrátit, a čin svede na trolly. Také na severu potká skupinu trpaslíků, vedenou archeologem Muradinem Bronzebeardem, a společně se zmocní legendárního meče jménem Mrazivý smutek, po kterém trpaslíci pátrali. Je to sice mocná zbraň a Arthas se ho chopil v dobré víře, že se díky němu zbaví vychytralého pána děsu a ochrání svůj lid, ale cena je vysoká. Arthas vysvobozením meče z ledového podstavce téměř zabije Muradina, jenže Arthas se domnívá, že ho zabil úplně, a tak ho zde nechá. Síla tohoto meče sice pomohla zabít Mal'ganise, ale Arthas také meči zaprodal svou duši - byla to pouze první duše, která Mrazivý smutek nasytila.
Nyní je prostřednictvím meče Arthasovým pánem zlý duch, zvaný králů lichů, na jehož příkaz poté v Lordaeronu bez váhání zabije svého otce, krále Terenase. Pán děsu Tichondrius, vyslanec Plamenné legie, která na svět seslala Pohromu, proti které Arthas dříve bojoval, mu zadává příkazy, které Arthas také plní. Oživí liche Kel'Thuzada s pomocí Sluneční Studny v elfském království Quel'thalasu (při té příležitostí prastaré království zničí stejně jako své vlastní a z ochránkyně země Sylvanas Windrunner si udělá nemrtvou služebnici). Kel'Thuzad později v poraženém táboru orků kmene Blackrock v jednom portálu kontaktuje krále démonů Archimonda, jenž lichovi přikáže, aby našel knihu kouzel Medivha a s její pomocí ho vyvolal. Pod Arthasovým velením Pohroma zaútočí na kouzelnické město Dalaran, pozabíjí mágy, najde knihu a vyvolá Archimonda. Ten pomocí magie rozdrtí Dalaran v prach. Ačkoliv měl král lichů svět připravit na příchod Plamenné legie a pánové děsu na něj při tom měli dohlížet, král lichů má své vlastní plány. Archimond, Tychondrius a vládce Pánů pekel, Mannoroth, zahájí invazi a zdevastují Lordaeron.

Orčí spása
Mezitím se Thrall a orkové vylodí v Kalimdoru, kde narazí na výzkumné expedice lidí, což opět skončí bojem. Thrall se spřátelí s vůdcem taurenů Cairnem a společně pak vyhledají proroka Medivha. U něj najdou vůdkyní přeživších z Lordaeronu, Jainu Proudmoore. Prorok jim řekne, že se lidé a orkové musí spojit a osvobodit Thrallova přítele, Gromma Helscreama, který se společně se svým kmenem poddal démonické moci Plamenné legie, když se se svým klanem opět napili krve Mannorotha. Thrallovi se podaří osvobodit "nakažené" orky a s Grommem nakonec zabijí samotného Mannorotha, za což ale Gromm zaplatí životem.


Velká past
V kampani za noční elfy se kněžka Tyrande Whisperwind marně brání náporům cizinců a nemrtvých a rozhodne se proto probudit mocného druida, svého milovaného Malfuriona Stormrage, a poté z vězení osvobodí také jeho bratra, lovce démonů Illidana. Malfurion však s jeho propuštěním kvůli Illidanově historii nesouhlasí. Illidan chce nočním elfům dokázat svou užitečnost a na Arthasův popud se zmocní magické Gul'danovy lebky (která ho napůl promění v démona) a zabije pána děsu Tichondria (ostatně právě proto král lichů Arthase za Illidanem poslal). Je však svým bratrem Malfurionem vyhnán, ačkoliv svým počínáním Plamennou legii značně oslabil. Elfové se nakonec spojí s orky a lidmi a u stromu světa, Nordrassilu, se postaví Archimodově armádě, v posledním pokusu o záchranu světa. Malfurion na poslední chvíli dokončí past a Archimonde se do ní chytí. Spolu se stromem světa jej zničí tisíce starobylých bludiček. Archimonda tak zničila samotná esence života na Azerothu.

Hratelnost

WarCraft III je 3D hra ze třetí osoby, kde hráč kontroluje jednu ze čtyř ras, těží suroviny a napadá další hráče. Cílem hry je zničit nepřátelskou hlavní budovu. Oproti minulým hrám byly přidané nové mechaniky ohledně terénu, kdy byly přidané lesy, řeky a planiny. Velká změna přišla v viditelnosti na mapě, přidali tzv. "mlhu války", znamená to, že když jednotky projdou územím, odhalí ho, ale když odejdou, nezůstane viditelné pro hráče, ztmaví se a nebudou na něm vidět nepřátelské pohyby. Nové je také množství hratelných ras, od StarCraftu přibyla jedna navíc. Hratelné rasy jsou: lidé, orkové, nemrtví a temní elfové.

Editor map

Nedílnou součáští WarCraftu III je jeho editor map. Hráči díky němu mohou vytvořit svoje vlastní výtvory, které se mohou stát populárnější něž hra samotná. Editor je také veli lehce ovladatelný, lze se v něm velmi lehce vyznat. Jedna z nejpopulárnějších map byla Defense of the Ancients (DotA). Byla to 5v5 aréna, kde má hráč za úkol zabíjet nepřátelské poskoky a samotné hrdiny, za to dostává zkušenosti a peníze, za které se může vylepšovat. Tato mapa byla příčinou vzniku žánru MOBA, vývojáři této mapy pak přešli do firem jako Riot Games, kde vytvořili jednu z nejhranějších her na světe - League of Legends a ostatní odešli do Valve, kde udělali přímé pokračování Doty - DotA 2.

Fotogalerie

1 / 10
Hlavní menu hry
Hlavní menu hry
2 / 10
První momenty kampaně, cílem je se naučit ovládání a nastínit hráčovi příběh
První momenty kampaně, cílem je se naučit ovládání a nastínit hráčovi příběh
3 / 10
Začátek lidské kampaně, seznámení hráče s Arthasem
Začátek lidské kampaně, seznámení hráče s Arthasem
4 / 10
Rozhovor mezi Medivhem a Antonidasem
Rozhovor mezi Medivhem a Antonidasem
5 / 10
Arthas se shledává s Jainou Proudmoore
Arthas se shledává s Jainou Proudmoore
6 / 10
Arthas u bran Stratholu, pár momentů před největší tragédií
Arthas u bran Stratholu, pár momentů před největší tragédií
7 / 10
Arthas v Northrendu, je to jeho první návštěva tohoto kontinentu
Arthas v Northrendu, je to jeho první návštěva tohoto kontinentu
8 / 10
Arthas po získání Mrazivého smutku, proměnil se na rytíře smrti
Arthas po získání Mrazivého smutku, proměnil se na rytíře smrti
9 / 10
Vylodění Thralla na Kalimdoru
Vylodění Thralla na Kalimdoru
10 / 10
Kněžka Tyrande Whisperwind, odhodlává se vzbudit druidy
Kněžka Tyrande Whisperwind, odhodlává se vzbudit druidy

Zpět nahoru