BlizzWikia

Vývoj hry

World of WarCraft byl prvně oznámen v roce 2001. Byl vyvíjen současně s WarCraftem III, World of WarCraft (WOW) přebralo herní engine, na kterém byl vybudován i WarCraft III, styl grafického zobrazení a pokračuje dál i v příběhu. Ve WOW se vrací i nějaké charaktery z předchozích her. Vývojáři sami hráli konkurenční MMORPG a když je hráli, začali si pamatovat, které věci by ve své hře změnili či upravili nebo přidali. Hlavním příkladem je oživení světa - na každém místě v lokaci bylo nějaké NPC s questem nebo nepřátelé co šli zabít. Toto pomáhalo hráčům vnořit se do tohoto světa a užívat si ho naplno. Důležitá součást WOW byla taky modifikace hry - tzv. "addony" slouží k vylepšení uživatelského rozhraní či pomáhají při hraní hry. WOW bylo vyvíjeno 3 roky a po vydání bylo dále podporováno dalšími aktualizacemi. Na samotné vydání potom došlo 24. listopadu 2004.

Příběh

Předehra
Orkové se po událostech ve WarCraftu III rozhodli usídlit se v Durotaru, ve městě Orgrimmar a založili společně s Trolly, zbytku Nemrtvých osvobozených od nadvlády krále lichů a Taureny Hordu - politickou frakci. Na druhé straně moře v Východních královstvích se udělala protifrakce - Aliance, ta obsahovala Temné Elfy, Lidi, Trpaslíky a Gnómy. Vedeni byli z lidského hlavního města Stormwind. Příběh hry začíná, když král Stormwindu, Varian Wrynn záhadně zmizí a nahradí ho Bolvar Fordragon, kterého ovládá pomocí myšlenek černý drak Onyxia. Ta je přestrojená jako člověk a vládne Stormwindu z pozadí. Hráčův chrakter poté tedy hledá její stopy a nakonec jí porazí a zabije. Díky tomu se dozví, že v nedaleké hoře Blackrock se oživuje prastarý vůdce elementu ohně Ragnaros a to by mohl znamenat konec světa. Aliance a Horda se proto spojí a porazí společně elementála. Ten bohužel ale nejde zabít v reálném světě, pouze se vrátí do své říše elementů a proto se s ním musí hrdinové vypořádat později.

Útok na Blackwingovo doupě
V Blackroku elementál Ragnaros ale nebyl jediné zlo - černý drak Nefarian zde prováděl experimenty s krví různých letek draků. Chtěl si podrobit celé území okolo, a tak zrekrutoval zbytek Temné Hordy, která v Blackrocku stále žila po porážce ve Druhé válce. Nefarian poté válčil i s Temnými trpaslíky, kteří v té samé hoře také žijí. Když se o Nefarionovi dozvěděla Horda i Aliance, nemohli ho nechat naživu a tak byl nakonec poražen.

Vzestup boha krve
Před mnoha lety, v nyní zničeném chrámu Atal'Hakkar, se loajální kněží boha krve Hakkara the Soulflayera pokusili přivolat tohoto boha světa Azerothu. To se jim nepovedlo, ale zjistili, že tento čin půjde pouze provést ve starém hlavním městě kmene Gurubashi, Zul'Gurub. Jakmile se to dověděli, kněží ho hned vyvolali a nyní Hakkar ovládá všechny Trolly a jejich bohy v Zul'Gurubu. Horda a Aliance toto nemohli nechat být, protože Zul'Gurub se nachází pouze několik kilometrů od Stormwindu a Horda zase nemohla nechat svoje Trollí spojence napospas. Hakkara tedy hrdinové obou stran zlikvidovali.

Brány do Ahn'Quiraje
V pouštní oblasti Silithas se nachází starobylá pevnost Ahn'Quiraj, kde je zapačetěná broučí rasa Quiraji a starobylé zlo, C'Thun. C'Thun je jeden z pěti uvězněných starých bohů, kteří se nacházejí na Azerothu. Jejich úkolem bylo infikovat titána, který spí uprostřed planety. To se jim ale nepovedlo, jeden z pěti starých bohů byl i zabit, ale ostatní titáni zjistili, že kdyby zabili i ostantí staré bohy, zabilo by to i titána uvnitř planety. Proto se rozhodli je uvěznit. Jendno z vězení je tedy Ahn'Quiraj. Starý bůh ale není jen tak uvěznitelné monstrum - jeho síla uniká z vězení a zmutovala rasu Quirajů na velké brouky. Tito brouci už jednou unikli z svého vězení a donutili při válce pohybujících písku spojit Elfy a letky Draků. Společně se jim povedlo zapečetit brouky zpátky, ale v dnešní době zase brouci začínají utíkat ze svého vězení. Aliance a Horda proto uspořádá velké přípravy na válku, vyšle několik hrdinů přes celé kontinenty na získání klíče pro otevření bran a po třísknutí gongu klíčem se brány Ahn'Quiraje otevřou. Spojenecké armády jsou vedeny orkem Varokem Saurfangem. Hrdinové poté porazí brouky a starého boha C'Thuna.

Stíny nekropolisu
Král lichů se začíná probouzet ze svého spánku a tak nařídil svému nejlepšímu služebníkovi, lichovi Kel'Thuzadovi, aby začal šířit speciální mor, který promění živé tvory na nemrtvé, po celém Azerothu. Daroval mu k tomu létající město Naxxramas. Díky několika útokům od Scarlet Crusade a Argent Dawn se snížila obrana města, dovolující hrdinům vstoupit do této obří nekropole. Naxxramas je rozdělen do 4 sekcí, každá má svůj účel. Teprve když hrdinové porazili všechny nepřítele, objevil se před nimi sám lich Kel'Thuzad. Ten byl také poražen v těžkém boji, ale protože lichové si svoji duši skladují do amuletů, neumřel a po zradě rytíře z Argent Dawnu byl Kel'Thuzad oživen v Northrendu.

Hratelnost

WOW je MMORPG (massive multiplayer online role playing game), znamená to, že hráč si vytvoří svůj charakter a poté za něj hraje, vylepšuje ho, získává větší level a lepší vybavení. Svět je v těchto typech hrech otevřený, znamená to, že hráč může jít, kam chce. Cílem je dostat svůj chrakter na level 60, a poté se účasnit v raidech, speciálních oblastech, kde hráč poráží silné protivníky. Nedílnou součástí hry je i komunikace mezi hráči, protože chraktery mohly provádět pouze 2 profese, a na vytvoření lepšího vybavení či lepšího letvaru byly potřeba až 4. Hráči si proto museli mezi sebou domlouvat schůzky na výměnu materiálů. Ne všechny herní servery ale nejsou stejné - některé byly označeny RP, znamená to, žep ro hraní na tomto serveru jste si museli vytvořit příběh pro svojí postavu a pak podle něho komunikovat s ostatními hráči. Další typ serveru byl PVP, znamená to, že když se potkali 2 hráči různých frakcí se světě, mohli se navzájem zabít.

Video z raidu

Asmongold, nejznámější streamer WOW, streamuje ho od roku 2014

Zpět nahoru